Czy po włączeniu biegu wstecznego w naszych szkodnikach istnieje możliwość uruchomienia tej funkcji :?: (odchylenie prawego lusterka w dół).
Spotkałem się z tym w audi, jest to pomocne w czasie parkowania do obserwacji choćby krawężnika.
Mój Rs jest bogato wyposażony, ale tej funkcji nie posiada :cry:
Jak to jest z najnowszymi modelami octy :?:
Proszę podzielcie sie swoimi wiadomościami w tej materii
Zależy od wersji wyposażenia. Ja mam Elegance (bez elektryki siedzeń) i mogę to ustawić w Maxi-Docie. Podczas włączania biegu wstecznego lusterko pasażera kieruje się w dół - umożliwiając obserwację krawężenika. Właśnie dziś wieczorem spróbuję to ustawić. :wink: Ja sobie radzę, ale żona wolałaby mieć to uruchomione
pzdr
oranje, ustawić to sobie z maxi-dota możesz, ale i tak nie zadziała jak nie masz elektrycznych foteli. U mnie w Elegance to nie działa i jak na razie żadnej z osób na forum też nie.
shado, o k...wa a już myślałem że to sobie dziś uruchomię gdzieś w instrukcji to wyczytałem i myślałem że każdy Elegance to ma. No to lipa - ale na wszelki wypadek zajrze dziś do tej intrukcji :wink:
shado, o k...wa a już myślałem że to sobie dziś uruchomię gdzieś w instrukcji to wyczytałem i myślałem że każdy Elegance to ma. No to lipa - ale na wszelki wypadek zajrze dziś do tej intrukcji :wink:
chyba możesz sobie darować, u mnie tez to nie działa :roll:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Nie wiem jaki ktoś miał problem, żeby taki bajer zaimplementować i co mają do tego elektryczne fotele, ale ja też przeżyłem zawód, gdy ustawiłem to z menu i nie zadziałało. Mam wrażenie, że wystarczy zmienić jakieś kodowanie i dopisać, że są elektryczne fotele i już będzie działało.
Ale po co Wam to?? Przeciez jak sie cofa to trzeba patrzec co stoi z tylu, a nie gdzie jest kraweznik. Ten wyczuwa sie kolem, albo umiejetnoscia orientacji gdzie jest tyl auta, to gdzie moze byc teraz kolo. Dla bajer, ktory oprocz czestej pracy prawego lusterka nic nie daje
Ale po co Wam to?? Przeciez jak sie cofa to trzeba patrzec co stoi z tylu, a nie gdzie jest kraweznik. Ten wyczuwa sie kolem, albo umiejetnoscia orientacji gdzie jest tyl auta, to gdzie moze byc teraz kolo. Dla bajer, ktory oprocz czestej pracy prawego lusterka nic nie daje
imho czasem by sie przydało przy "przytulaniu się" bokiem do krawężnika, żeby felg nie nieszczyć :roll:
tez sie na to dalem zlapac u siebie - a tu dupa. Generalnie byla to chyba jedyna rzecz ktorej mi brakowalo w OII (poza tym ze nie byla estiajem :diabelski_usmiech )
Nie wiem jaki ktoś miał problem, żeby taki bajer zaimplementować i co mają do tego elektryczne fotele, ...
Chodzi o to, że opcja elektrycznych foteli to także pamięć ustawień ( foteli i lusterek ). Bez tej "pamięci" komp nie wiedziałby jak było wcześniej ustawione lusterko i gdzie ma je spowrotem ( po wyłączeniu biegu wstecznego ) ustawić.
Powstaje tylko pytanie, czy w tej opcji "elektrycznych foteli" różnią się też lusterka ( mają np. czujnik położenia szkła ), jeśli tak to wiadomo dlaczego seryjnie ta opcja nie działa ( dodatkowe koszty ).
W zwykłych lusterkach można by dołożyć prosty układzik czasowy, który wyzwolony sygnałem biegu wstecznego, zwierałby na krótki czas ( np. 2 sek ) odpowiednie styki w przełączniku sterowania lusterek, powodując opuszczenie lusterka, a po wyłączeniu wstecznego robił to samo ale w kierunku "podnoszenie". Przy sprawnych mechanicznie lusterkach ( takie same opory "w górę" i "w dół" ) szkło powinno powracać do pozycji wyjściowej. Podejrzewam, że co pewien czas trzeba by korygować położenie lusterka w pozycji spoczynkowej, ale to chyba nie problem w porównaniu z kosztem oryginału ( el. fotele i lusterka z pamięcią - 4200 PLN + konieczny czujnik deszczu - 700 PLN )...
stysiek, nie wiem czy mają prawo, ale uznali, że powodem tego, że padł CAN w moim aucie i wszystkie możliwe komponenty zgłosiły błąd komunikacji było wpięcie się jakimś "lewym" kompem. Oczywiście to paranoja, bo nic takiego nie miało miejsca, ale uznali, że da im to gwarancję, że ja nic nie kombinuję tylko to się tak samo dzieje. :evil:
shado, Ciekawe czy niedlugo beda plombowali lewarki od biegow i pedaly zeby nie jezdzic bo inacej cos sie stanie, a tak to beda mieli pewnosc ze przez 2 lata auto bedzie bez usterek
Wydaje mi sie ze cos takiego jest niezgodne z prawem.
No i odeslal bym panow troche do szkoly zeby sie poduczyli :lol:
Powstaje tylko pytanie, czy w tej opcji "elektrycznych foteli" różnią się też lusterka ( mają np. czujnik położenia szkła ), jeśli tak to wiadomo dlaczego seryjnie ta opcja nie działa ( dodatkowe koszty ).
No tak, ale wtedy pojawia się pytanie - po co w takim razie "chwalić" się taką opcją , skoro nie można jej aktywować, no i po drugie - to jest w końcu wersja Elegance :evil: Komu w takim razie Skoda "pozwoliła" korzystać z tego dobrodziejstwa - chyba zostaje już tylko L&K :szeroki_usmiech
Komentarz